Popescu Maria- Magdalena
Jurnalism, an IV, gr III
1.Rezumat la studiul lui NILSEN
Cum se face presa online
Studiile au aratat ca cititorii de presa online nu citesc informatia, eu scaneaza textul cu privirea. Scopul este sa gaseasca informatie cat mai multa si cat mai repede. Utilizatorii parcurg la inceput, orizontal, informatia cuprinsa in partea superioara a paginii web.
Nilsen a gasit 3 concluzii la problema utilizarii presei online dupa ce a analizat paginile web dupa mai multe criterii si anume: arhitectura site-ululi, design-ul, layout-ul, elementele de grafica, usurinta in navigare. Concluziile sunt:
-cititorii nu citesc, ei scaneaza textul
-cititorilor nu le palce randul lund si cu scroll, ci prefera rand scurt shi textul la obiect
-cititorii prefera doar informatia, nu si reclamele
Printr-un prim studiu, s-a dovedit ca majoritatea cititorilor de presa online sunt persoane familiarizati cu tehnica. Navigarea unui site incepe de la home page catre paginile de detaliu. Informatia este cautata printr-un cuvant reprezentativ "keyword search". La momentul conceperii textelor dedicate Internetului, trebuie sa retineti ca pentru utilizatori sunt esentiale primele doua paragrafe, care trebuie sa fixeze foarte bine esenta articolului. Peste 80% din utilizatorii obisnuiti nu trec niciodata de al doilea paragraf al articolelor. Multi cititori au spus, conform studiilor, ca descarcarea de pe intrenet a fotografiilor si cautarea de informatii poate fi plictisitoare sau chiar pierdere de timp.
Al doilea studiu a fost facutca sa se dovedeasca daca cititorii citesc mai multa informatie de pe pagina web. S-a dovedit ca genul se informatie cautata pe net este detul de variata, insa cele mai frecvente sunt informatiile despre scoala, joburi, vacante, cumparaturi, vreme, jocuri, date despre filme, email-ul, stri, horoscop, informatii medicale si istorice.
Credibilitatea este foarte importanta. Siteul trebuie sa ofere cititorilor siguranta ca informatia primita este adevarata, de calitate si actuala. Deasemenea mentionarea surselor este foarte important. Refreirea data de linkurile externe confera credibilitat informatiilor aflate pe site.
Umorul nu trebuie uitat,numai ca este destul de greu sa introduci pastile amuzxante intr-un site de stiri, de pilda. Cert este ca da culoare site-ului.
Principala cerinta a cititorilor este aceea de a obtine informatia cautata cat mai repede. De asemenea textul trebuie sa poata fi citit printre randuri, sa fie concis, iar grafica sa fie complementara cu textul.
2.Jakob Nielsen- biografie
Pentru foarte multi dezvoltatori de solutii web din lume, termenul de „web usability“ este sinonim cu Jakob Nielsen, cofondatorul Nielsen Norman Group. Articolele sale, preluate frecvent in marile publicatii ale lumii, sunt analizate, prelucrate si implementate foarte rapid in multe proiecte online. Nielsen detine 79 de patente inregistrate in SUA, in principal in materia simplificarii navigarii utilizatorilor in Internet.
Jakob Nielsen s-a nascut in 1957 la Copenhaga, Danemarca este un expert in domeniul de ergonomie, de accesibilitate si de utilizabilitate a site-urilor web. In prezent are 50 de ani si este directorul Nielsen Norman Group.
Jakob Nielsen detine 74 brevete in Statele Unite, in general pentru mijloace de facilitare a utilizarii Internetului.
Nielsen a fost numit de diferite media in felul urmator:
"the guru of Web page usability" (The New York Times)"
the next best thing to a true time machine" (USA Today)
the reigning guru of Web usability" (FORTUNE)"
eminent Web usability guru" (CNN)
A scris si carti printre care:
Multimedia and Hypertext: The Internet and Beyond, 1995:
Advances in Human-Computer Interaction Vol. 5, 1995
Usability Engineering, 1994
Usability Inspection Methods, 1994
Hypertext and Hypermedia, 1990
Designing User Interfaces for International Use, 1990
Coordinating User Interfaces for Consistency, 1989
Bibliografie :1. http://www.wikipedia.com/
2. www.useit.com/jakob/
3. John Morkes
Dr. John Morkes este fondator si director la Expero si conduce departamentul de cercetare. Este expert in cercetarea utilizabilitatii continutului web.
John Morkes are un doctorat de la Universitatea Stanford. A lucrat 11 ani in domeniu si a fost jurnalist high-tech timp de 5 ani.
John Morkes a publicat mai multe cercetari despre utilizabilitate si a sustinut mai multe conferinte pe aceeasi tema.
Intr-un studiu recent, John Morkes a descoperit ca 79% dintre useri scaneaza paginile web si doar 16% le citesc cuvant cu cuvant. Oamenii citesc foarte rar paginile web cuvant cu cuvant. In schimb, ei scaneaza pagina alegand cuvintele si propozitiile care ies in evidenta. . Ca rezultat, paginile web trebuie sa contina un text usor de citit, folosind:- Cuvinte cheie evidentiate (link-urile servesc ca forma de evidentiere, variatiile de fonturi si culoarea textului fiind alte exemple);
- Antete clare;
- Liste cu bullet-uri;
- O singura idee pe paragraf (utilizatorilor le vor scapa celelalte idei daca nu sunt atrasi de primele cuvinte din paragraf);
- Modelul piramidei inversate (textul se construieste incepand cu informatia cea mai importanta);
-Continutul trebuie sa fie succint.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment